نشست فرهنگی سالانه روسیه – فنلاند برگزار شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت ­کنندگان بیست و دومین نشست فرهنگی سالانه روسیه و فنلاند که به صورت آنلاین در سایت رسمی کرملین برگزار شد،‌ خوشامد گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت­ کنندگان بیست و دومین نشست فرهنگی سالانه روسیه و فنلاند که به صورت آنلاین در سایت رسمی کرملین برگزار شد،‌ خوشامد گفت.

ولادیمیر پوتین در متن خوشامدگویی خود اظهار کرد:‌ اکنون بیش از دو دهه است که این نشست نقش مهمی در روابط انسانی بین روسیه و فنلاند بازی می­کند. از سوی دیگر این رویداد موجب خواهد شد تا پروژه­های مختلفی در این بخش طراحی شده و به اجرا درآیند.

به دلیل محدودیت­های ناشی از همه­ گیری کرونا، امسال این برنامه به صورت آنلاین برگزار شد، اما تاثیری بر تنوع شخصیت­های شرکت­ کننده در این رویداد نداشت. نمایندگان بخش­های مرکزی و مناطق دوکشور، گروه­های هنری، مراکز آموزشی، انستیتوهای علمی و سازمان­های غیردولتی از جمله شرکت کنندگان در این نشست هستند.

رئیس جمهور روسیه در زمینه تبادل تجربه‌های تخصصی و هنری، بحث و گفتگو در زمینه موضوعاتی با محوریت آموزش، هنر، همکاری­های بین موزه­ها، مطالعات قوم شناسی و مطالعات خلاقانه مطالبی را برای شرکت کنندگان مطرح کرد. 

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که نسبت به تداوم این رویداد با رویکردی سازنده و گفت­وگوهایی ثمربخش در آینده اطمینان خاطر دارد و این قبیل برنامه‌ها امکان توسعه روابط روسیه و فنلاند را در سایه حسن همجواری و درک متقابل ملت­های دو کشور را رقم خواهد زد. نشست فرهنگی روسیه-فنلاند از سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت مستمر برگزار می­شود و امکان اجرای طرح­های فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری­های ضمن تقویت روابط فرهنگی روسیه و فنلاند را فراهم می­سازد. موضوع نشست سال ۲۰۲۱، «کد فرهنگی، کلید شناخت و حفظ فرهنگ شهرها» بود.

کد خبر 10053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =